Информационный вестник "ROS`a"
[b]Спасибо вам за посещение нашего сайта!Желаем вам всех благ!Вас приветствует творческий коллектив информационного вестника "ROS`a"[/b]

Здравствуйте! Сегодня Вторник. 30.04.2024 01:29


Приветствую Вас Гость | RSS
Главная Каталог статей Регистрация Вход
Меню сайта

Категории раздела
Мои статьи [4]

Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 85

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Форма входа

Главная » Статьи » Мои статьи

Закон України "Про житлово - комунальні послуги" Розділ III та IV
                             Розділ III

                   РЕГУЛЮВАННЯ ВІДНОСИН У СФЕРІ
                    ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ

     Стаття 8. Нормативне регулювання у сфері житлово-комунальних
               послуг

     1. Стандарти,  нормативи,  норми   і   правила   встановлюють
комплекс   якісних   та   кількісних   показників   і  вимог,  які
регламентують вироблення та виконання житлово-комунальних послуг з
урахуванням соціальних, економічних, природно-кліматичних та інших
умов регіонів та населених пунктів.

     2.  Стандарти,  нормативи,  норми,  порядки  ( 481-2005-п ) і
правила  (  630-2005-п,  1070-2008-п ) у сфері житлово-комунальних
послуг  розробляють  і  затверджують  Кабінет  Міністрів  України,
центральний   орган   виконавчої  влади  у  сфері  стандартизації,
центральний  орган  виконавчої влади з питань житлово-комунального
господарства,  місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого
самоврядування   в   межах   їхніх   повноважень   та   згідно  із
законодавством.

     3. Інші  центральні  органи  виконавчої  влади   затверджують
нормативно-правові  акти  у  сфері житлово-комунальних послуг,  що
видаються в межах їхніх повноважень після погодження або спільно з
центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального
господарства   і   реєструються   в  установленому  законодавством
порядку.

     Стаття 9. Контроль за дотриманням стандартів, нормативів,
               норм, порядків і правил у сфері житлово-комунальних
               послуг

     1. Контроль  за  дотриманням  стандартів,  нормативів,  норм,
порядків і правил у сфері  житлово-комунальних  послуг  здійснюють
центральні органи виконавчої влади та інші спеціально уповноважені
на  це  органи  виконавчої  влади,  а   також   органи   місцевого
самоврядування відповідно до їхніх повноважень.

     2. Зазначені  у  частині  першій  цієї  статті  органи можуть
залучати до своєї  роботи  на  громадських  засадах  представників
органів  самоорганізації  населення  та  членів правлінь об'єднань
співвласників   багатоквартирних   будинків,   житлово-будівельних
кооперативів, молодіжних житлових комплексів тощо.

     3. Результати  перевірок відповідності дотримання стандартів,
нормативів, норм,  порядків  і  правил у сфері житлово-комунальних
послуг та висновки,  отримані в  результаті  роботи  комісій,  які
створені   з   ініціативи   або   за   участю   органів  місцевого
самоврядування та/чи органів самоорганізації населення  та  членів
правлінь   об'єднань   співвласників   багатоквартирних  будинків,
житлово-будівельних кооперативів,  молодіжних житлових  комплексів
тощо,   мають   безперешкодно   надаватися  для  ознайомлення  цим
представникам за їхнім зверненням.

     Стаття 10. Сертифікація та ліцензування у сфері
                житлово-комунальних послуг

     1. Для підтвердження відповідності дотримання вимог  кодексів
усталеної  практики,  стандартів,  нормативів,  норм,  порядків  і
правил  фізичні  та  юридичні  особи  -  виконавці  певних   видів
житлово-комунальних   послуг  отримують  сертифікат  відповідності
якості цих послуг згідно із законом.

     2. Порядок видачі і позбавлення сертифіката, термін його дії,
а  також  вичерпний перелік видів житлово-комунальних послуг,  які
підлягають сертифікації, встановлює Кабінет Міністрів України.

     3. Певні    види    господарської    діяльності    у    сфері
житлово-комунальних послуг підлягають ліцензуванню  відповідно  до
закону.

     Стаття 11. Громадські слухання та громадський контроль у
                сфері житлово-комунальних послуг

     1. Громадські  слухання  у  сфері  житлово-комунальних послуг
проводяться  в  порядку,   визначеному   статутом   територіальної
громади.

     2. З   метою   забезпечення   прав   населення  на  отримання
інформації  щодо   дотримання   вимог   законодавства,   а   також
стандартів, нормативів,  норм і правил у сфері житлово-комунальних
послуг   органи   місцевого  самоврядування  відповідно  до  своїх
повноважень:

     1) не   рідше   одного  разу  на  рік  через  засоби  масової
інформації  інформують  населення  про  стан  та  плани,   проекти
розвитку,     реформування    житлово-комунального    господарства
відповідного населеного пункту;

     2) залучають представників органів самоорганізації  населення
та   членів   правлінь  об'єднань  співвласників  багатоквартирних
будинків,  житлово-будівельних кооперативів,  молодіжних  житлових
комплексів  тощо,  які  зареєстровані в установленому порядку,  до
участі  в  обговоренні  стану  та   планів,   проектів   розвитку,
реформування    житлово-комунального   господарства   відповідного
населеного пункту;

     3) готують пропозиції органам місцевого  самоврядування  щодо
погодження інтересів        територіальних        громад        та
виконавців/виробників   у   разі   виникнення   розбіжностей   при
визначенні потреби  територіальної  громади  в  цих  послугах,  їх
кількості, якості та вартості.

     3. Пропозиції,  які  вносяться  за  результатами  громадських
слухань,  підлягають  обов'язковому  розгляду  органами  місцевого
самоврядування.

                            Розділ IV

             ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИ ТА ЇХ НАДАННЯ

     Стаття 12. Класифікація житлово-комунальних послуг

     1. Житлово-комунальні послуги поділяються за:

     1) функціональним призначенням;

     2) порядком затвердження цін/тарифів.

     Стаття 13. Розподіл житлово-комунальних послуг залежно від
                функціонального призначення

     1. Залежно від функціонального призначення житлово-комунальні
послуги поділяються на:

     1) комунальні послуги (централізоване постачання холодної  та
гарячої   води,   водовідведення,   газо-   та  електропостачання,
централізоване опалення,  а  також  вивезення  побутових  відходів
тощо);

     2) послуги  з  утримання  будинків  і споруд та прибудинкових
територій   (прибирання    внутрішньобудинкових    приміщень    та
прибудинкової    території,   санітарно-технічне   обслуговування,
обслуговування  внутрішньобудинкових  мереж,   утримання   ліфтів,
освітлення   місць   загального   користування,  поточний  ремонт,
вивезення побутових відходів тощо);

     3) послуги  з  управління  будинком,  спорудою   або   групою
будинків   (балансоутримання,  укладання  договорів  на  виконання
послуг, контроль виконання умов договору тощо);

     4) послуги з ремонту приміщень,  будинків,  споруд (заміна та
підсилення  елементів  конструкцій  та  мереж,  їх  реконструкція,
відновлення несучої  спроможності  несучих  елементів  конструкцій
тощо).

     2. Примірні  переліки  житлово-комунальних послуг та їх склад
залежно від функціонального призначення  визначаються  центральним
органом    виконавчої    влади   з   питань   житлово-комунального
господарства.

     Стаття 14. Розподіл житлово-комунальних послуг за порядком
                затвердження цін/тарифів

     1. Залежно    від   порядку   затвердження   цін/тарифів   на
житлово-комунальні послуги вони поділяються на три групи:

     1) перша група - житлово-комунальні послуги,  ціни/тарифи  на
які   затверджують   спеціально   уповноважені  центральні  органи
виконавчої   влади,   а   у   випадках,  передбачених  законом,  -
національна  комісія,  що  здійснює  державне  регулювання у сфері
комунальних  послуг  та  національна комісія, що здійснює державне
регулювання у сфері енергетики; { Пункт 1 частини першої статті 14
із  змінами, внесеними згідно із Законом N 3610-VI ( 3610-17 ) від
07.07.2011 }

     2) друга група - житлово-комунальні послуги,  ціни/тарифи  на
які  затверджують  органи  місцевого самоврядування для надання на
відповідній території;

     3) третя група - житлово-комунальні послуги,  ціни/тарифи  на
які визначаються виключно за договором (домовленістю сторін).

     2.  Ціни/тарифи  на комунальні послуги та послуги з утримання
будинків   і   споруд  та  прибудинкових  територій  формуються  і
затверджуються    центральними    органами    виконавчої    влади,
національними  комісіями,  що  здійснюють  державне  регулювання у
відповідних   сферах,   та   органами   місцевого   самоврядування
відповідно    до    їхніх    повноважень,    визначених   законом.
{  Частина друга статті 14 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 3610-VI ( 3610-17 ) від 07.07.2011 }

     Стаття 15. Мінімальні норми житлово-комунальних послуг

     1. Мінімальні норми житлово-комунальних послуг встановлюються
з метою забезпечення санітарно-гігієнічних вимог проживання  людей
та  їх перебування в приміщеннях,  забезпечення технічних вимог до
експлуатації будинку (споруди),  підтримання несучої  спроможності
конструкцій  та експлуатаційних характеристик внутрішньобудинкових
мереж і систем.

     2. Мінімальні   норми   житлово-комунальних    послуг,    які
визначають мінімальний перелік,  мінімальні вимоги до кількості та
якості  житлово-комунальних   послуг,   затверджуються   Кабінетом
Міністрів України.

     3. До   переліку  мінімально  необхідних  житлово-комунальних
послуг  не  можуть  включатися   послуги,   ціни/тарифи   на   які
визначаються виключно за договором (домовленістю сторін).

     Стаття 16. Порядок надання житлово-комунальних послуг

     1. Порядок  надання житлово-комунальних послуг,  їх якісні та
кількісні показники мають відповідати умовам договору  та  вимогам
законодавства.

     2. Перелік    житлово-комунальних    послуг,   що   надаються
споживачу,  залежить від рівня  благоустрою  відповідного  будинку
(споруди).

     3.  Комунальні  послуги  надаються  споживачам  безперебійно,
виключно за винятком часу перерв на:

     1) проведення    ремонтних     і     профілактичних     робіт
виконавцем/виробником   за   графіком,  погодженим  з  виконавчими
органами місцевих рад  або  місцевими  державними  адміністраціями
згідно  з нормативними документами.  Допустима тривалість перерв у
наданні  послуг,   їх   періодичність   встановлюються   Кабінетом
Міністрів   України  на  підставі  стандартів,  нормативів,  норм,
порядків та правил експлуатації,  проведення випробувань  теплових
мереж,  поточного і капітального ремонтів,  реконструкції об'єктів
житлового фонду;

     2) міжопалювальний період для систем  опалення,  рішення  про
початок  та  закінчення  якого  приймається  виконавчими  органами
відповідних місцевих рад або місцевими державними  адміністраціями
виходячи   з   кліматичних  умов  згідно  з  правилами  та  іншими
нормативними документами;

     3) ліквідацію наслідків аварій або дії обставин  непереборної
сили.  Перерва у наданні комунальних послуг, яка виникла внаслідок
аварії або дії обставин непереборної сили,  має бути ліквідована у
найкоротші терміни, що визначаються нормативними документами. Якщо
ліквідація наслідків аварії або  дії  обставин  непереборної  сили
потребує   більше   однієї  доби,  виконавець/виробник  спільно  з
органами місцевого самоврядування здійснює заходи  щодо  зменшення
її негативного впливу на споживачів.
{  Частина третя статті 16 в редакції Закону N 3569-VI ( 3569-17 )
від 05.07.2011 }

     4. У    разі    застосування   перерви   в   наданні   послуг
виконавець/виробник зобов'язаний повідомити через  засоби  масової
інформації  про таку перерву споживача не пізніш як за 10 днів (за
винятком перерви,  що виникла внаслідок аварії  або  дії  обставин
непереборної сили).  У повідомленні необхідно зазначити причину та
строк перерви в наданні відповідних послуг.

     Виконавець/виробник зобов'язаний    проводити     перерахунок
розміру  плати  за  житлово-комунальні послуги у разі перерви в їх
наданні,  ненаданні або наданні не в  повному  обсязі  у  порядку,
встановленому Кабінетом Міністрів України.
{   Частина  четверта  статті  16  в  редакції  Закону  N  3569-VI
( 3569-17 ) від 05.07.2011 }

     5. У разі перевищення нормативно  встановлених  термінів,  за
винятком настання форс-мажорних обставин, виконавець/виробник несе
відповідальність згідно із законом.

     6. Місцеві  органи  виконавчої  влади  або  органи  місцевого
самоврядування   в   порядку,  встановленому  Кабінетом  Міністрів
України,  мають право тимчасово визначати інші  норми  споживання,
якості  та режими надання житлово-комунальних послуг з урахуванням
технічних можливостей підприємств,  кліматичних та інших  місцевих
умов.

     7. Термін  дії  рішення  щодо  обмеження  інших параметрів та
нормативів     споживчих     властивостей,     режимів     надання
житлово-комунальних послуг не може перевищувати один рік.

     Стаття 17. Порядок доступу до житла та іншого володіння для
                ліквідації аварій, проведення оглядів технічного
                стану, перевірки показань засобів обліку

     1. Споживач   зобов'язаний   забезпечити  доступ  до  мережі,
арматури,  засобів  обліку,  розподільчих   систем   представників
виконавця/виробника за наявності в них відповідного посвідчення:

     1) для ліквідації аварій - цілодобово;

     2) для   встановлення   і   заміни   санітарно-технічного  та
інженерного обладнання,  проведення  технічних  та  профілактичних
оглядів,  зняття  контрольних  показників  засобів  обліку  тощо -
згідно з істотними умовами договору.

     2. Працівники  виконавця/виробника  повинні  поважати   права
споживачів,  перебувати (відвідувати) тільки в тих приміщеннях, де
розташоване   обладнання,   перевірка,   ремонт,    огляд    якого
відбувається.

     3. У  невідкладних  випадках,  пов'язаних з урятуванням життя
людей та майна, може бути здійснене проникнення до житла та іншого
володіння  особи  для проведення в них огляду та ліквідації аварій
без отримання згоди споживача (несанкціонований доступ) у порядку,
встановленому цією статтею.

     4. Якщо  споживач  відсутній  і  при  цьому  немає можливості
встановити  зв'язок  з  ним  з   метою   його   інформування   про
необхідність    негайного   прибуття   до   приміщення   або   він
відмовляється допустити в  займані  ним  приміщення  представників
виконавця/виробника і при цьому є об'єктивні підстави вважати,  що
аварія, неполадки,  які унеможливлюють надання житлово-комунальних
послуг іншим споживачам,  відбулися  саме  в  цих  приміщеннях,  -
доступ  у  приміщення  відбувається  без отримання згоди споживача
(несанкціонований доступ).

     5. Представник виконавця/виробника попереджає споживача, який
присутній,  але  відмовляється  допустити  до  житла   та   іншого
володіння, про здійснення несанкціонованого доступу.

     6. Під  час здійснення несанкціонованого доступу і до повного
завершення робіт,  визначених частиною сьомою цієї статті, повинні
бути   присутні:   представник   виконавця/виробника,  представник
балансоутримувача/управителя,    органів     внутрішніх     справ,
аварійно-ремонтної  бригади  та  споживач з будь-якого із суміжних
приміщень.

     7. Під час  несанкціонованого  доступу  на  аварійно-ремонтну
бригаду покладаються такі обов'язки:

     1) забезпечення   доступу   в   приміщення  шляхом  порушення
конструктивної цілісності вхідних дверей або  вікон  у  приміщенні
після  погодження  своїх дій з іншими учасниками несанкціонованого
доступу;

     2) здійснення   огляду   місця    аварії,    неполадки,    що
унеможливлюють    надання    житлово-комунальних    послуг   іншим
споживачам;

     3) проведення ремонтних та відновлювальних робіт;

     4) термінове відновлення  конструктивної  цілісності  вхідних
дверей,   вікон   приміщення,   що   були   пошкоджені   під   час
несанкціонованого   доступу,    і    проведення    ремонтних    та
відновлювальних  робіт,  але  не  більше  ніж протягом доби з часу
проведення несанкціонованого доступу;

     5) дотримання   прав   громадян,   які   проживають   у   цих
приміщеннях,  мінімізація  негативних  наслідків несанкціонованого
доступу,  зокрема  щодо  їх  майна  та  обмеження   доступу   лише
приміщеннями, необхідними для проведення робіт.

     8. Представник    виконавця/виробника    складає   акти   про
проведення несанкціонованого доступу та про  проведення  ремонтних
та   відновлювальних  робіт,  які  підписуються  всіма  учасниками
несанкціонованого  доступу.  В  актах  обов'язково   зазначаються:
підстави для несанкціонованого доступу,  відмітка про попередження
споживача із зазначенням часу та  осіб,  які  вели  переговори  із
споживачем,  у  разі,  якщо вони були проведені,  причина та місце
виникнення аварії,  неполадки,  перелік виконаних робіт, прізвище,
ім'я,  по  батькові та посади учасників несанкціонованого доступу.
Оригінали  складених  актів  зберігаються  у  виконавця/виробника,
іншим   учасникам   несанкціонованого   доступу  видаються  копії,
завірені печаткою виконавця.

     9. Представник виконавця/виробника опечатує відновлені двері,
вікна власною печаткою та ставить підпис, час і дату опечатування.

     Стаття 18. Оформлення претензій споживачів до виконавців

     1. У  разі  порушення  виконавцем  умов договору споживач має
право викликати його  представника  для  складення  та  підписання
акта-претензії  споживача,  в  якому  зазначаються  строки,  види,
показники порушень тощо.

     2. Представник  виконавця   повинен   з'явитися   на   виклик
споживача не пізніше строку, визначеного договором.

     3. Акт-претензія   складається  споживачем  та  представником
виконавця і  скріплюється  їхніми  підписами.  У  разі  неприбуття
представника  виконавця  в  погоджений  умовами договору строк або
необґрунтованої  відмови   від   підписання   акта-претензії   він
вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.

     4. Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом
трьох робочих днів вирішує питання про  перерахунок  платежів  або
видає   письмово   споживачу   обґрунтовану   письмову  відмову  в
задоволенні його претензій.

     5. Спори щодо задоволення претензій споживачів вирішуються  в
суді.  Споживач  має  право  на  досудове  вирішення  спору шляхом
задоволення пред'явленої претензії.

     6. У  разі  встановлення  за   результатами   аналізу   факту
погіршення  нормованих показників якості води,  витрати споживача,
які він здійснив при  оплаті  вартості  проведення  аналізу  води,
підлягають компенсації за рахунок виконавця/виробника.

Источник:http://zakon.rada.gov.ua


Источник: http://zakon.rada.gov.ua
Категория: Мои статьи | Добавил: Andy (30.12.2011)
Просмотров: 630 | Теги: законы, Закон України Про житлово - комунал | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск

Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Москва
    Северодонецк
    Copyright MyCorp © 2024
    Конструктор сайтов - uCoz